مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی ( فصل دوم )


مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل
تعداد صفحات39
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی
توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 39 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 1391 به قبل و بخش پیشینه از 2013 به قبل

- شامل 31 صفحه متن و 8 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

متغيرهاي مرتبط به عملکرد رياضي
خودپنداره رياضي 
انگيزش يادگيري
عملکرد قبلي رياضي
اضطراب
اضطراب رياضي و تعريف آن
ابعاد اضطراب رياضي
اضطراب رياضي و سبک¬هاي شناختي
اضطراب رياضي و جنسيت
اضطراب رياضي و اطمينان رياضي
اضطراب رياضي و شيوههاي آموزشي
تأثير اضطراب رياضي بر حافظه
تحقيقات مرتبط داخلي و خارجي پيرامون اضطراب رياضي
منابع 

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

خودپنداره رياضي ادراک يادگيرنده از مهارتها و قابليتهاي فردي رياضي، توانايي استدلال رياضي، علاقه به رياضي، و لذت بردن از آن است(جيتوا و موانجي ، 2003). يکي از نظريههاي عمده در ارتباط با خودپنداره تحصيلي و پيشرفت تحصيلي مدل تأثير دوجانبه است. بر اساس  اين مدل خودپنداره تحصيلي قبلي بر عملکرد بعدي تأثير دارد و عملکرد قبلي نيز بر خودپنداره بعدي تأثير ميگذارد لذا تأثير خودپنداره تحصيلي و عملکرد تحصيلي حالت دوجانبه دارد. اين مدل ترکيبي از دو مدل افزايش خود و رشد مهارت است.در مدل افزايش خود،خودپنداره تحصيلي علت پيشرفت تحصيلي است،بنابر اين هرچه خود پنداره ي رياضي بالاتر باشد عملکرد رياضي نيز بهتر بوده و ميزان اضطراب رياضي کمتر خواهد بود،اما در مدل رشد مهارت،پيشرفت تحصيلي علت و تعيين کننده اساسي خودپنداره تحصيلي است(جيتوا و موانجي، 2003).

پیشینه تحقیقات

در پژوهش رضويه، سيف و امامي(1386)،هدف از پژوهش ، اعتباريابي مقياس اضطراب رياضي در ميان دانش آموزان ايراني بود. بدين منظور 701 دانش آموز کلاس اول دبيرستان (499 دختر و 202 پسر) با ميانگين سني 15 سال و 5 ماه انتخاب شدند و به عنوان آزمودني در اين پژوهش شرکت نمودند. ابزار سنجش، مقياس اضطراب رياضي و مقياس نگرش به رياضي بود. تحليل عاملي مقياس اضطراب رياضي نشان داد که اين مقياس مشتمل بر چهار مؤلفه اضطراب درس رياضي و عدد، اضطراب امتحان رياضي، احساس منفي به رياضي و نگراني درباره عملکرد رياضي است. مقادير ارزش ويژه براي اين مؤلفه ها از33/2تا 43/6 متغير بود. 


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://kalanoo.ir/?p=999